Onsdag, slapp dag idag!

Hajsen svajsen! ♥

Idag vakande jag 11.40 och Johanna hade försökt väcka mig i typ 1 halv timme, men jag vakande såklart inte då xD
Sen gick vi upp och åt frukost och sen gick vi ut i typ 10 minuter, för det var jätte kallt. När vi kom in läste vi och sen bestämde jag mig för att jag ville baka, och jag bakade "Banansockerkaka", det är så himla gott. Och jag lägger ut receptet här nedanför ;)
Nu har jag precis tagit ut "Banansockerkakan" från ugnen och nu har jag inget mer att skriva.

Recept på Banansockerkakan:

3
st ägg
2,5
dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl mjölk
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao
2 st bananer
Smör och ströbröd till formen

Så här gör du:

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker riktigt pösigt.
3. Smält smöret och rör i mjölken, blanda det i äggsmeten.
4. Blanda vetemjöl och bakpulver och vänd försiktigt ner det i smeten.
5. Skär bananerna i mellan stora bitar och häll ner det i smeten, blanda.
6. Fyll en smord och bröad sockerkaksform.
7. Grädda kakan naturell i mitten av ugnen i 25-30 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.
8. Låt kakan svalna något och stjälp sedan upp den på en tallrik eller ett brödgaller.

LYCKA TILL! ;)

Smeten :)
I ugnen :)
Klar :)
Mums :)
Klar att ätas :)


Komentera här sötnos♥
Postat av: felicia

ÅÅÅÅÅHHHHHHH VAD GOTT!!!!!!

2010-03-04 @ 09:10:55
URL: http://falicialindberg.blogg.se/
Postat av: sarah.

Nu blev jag sugen på att baka =D hur mår du?

2010-03-04 @ 16:50:58
URL: http://soundofsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn sötnos ♥:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag kan se)

Din blogg, om du har ♥:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0